Els orígens i la continuïtat d’El Francolí
La primera etapa d’El Francolí va començar l’any 1921, quan un grup de joves amb inquietuds culturals van impulsar aquesta revista quinzenal amb l’objectiu de donar veu a les expressions culturals i socials del moment. Malauradament, aquest primer període es va veure interromput el 1926 a causa de la censura imposada per la dictadura de Primo de Rivera.
Després de dècades de silenci, El Francolí va reprendre la seva activitat l’any 1982, gràcies a l’impuls de Lluís Carulla —que ja havia estat un dels fundadors de la primera etapa— i sota la direcció de Josep Maria Vallès. Aquesta segona etapa ha mantingut viu l’esperit de la revista, adaptant-lo als nous temps i als nous reptes culturals.